poniedziałek, 10 stycznia 2011

o paskudztwie


Ludzie mgły, z mgły i we mgle. Wypełzają, wpełzają. Widzisz ich na moment, by zaraz mogli zniknąć ci sprzed oczu. Rozpływają się w powietrzu. Tu i tam słychać tylko ich kroki i dzikie okrzyki poalkoholowe.

W ogóle mgła, alkohol i noc mają ze sobą wiele wspólnego. Dają złudne wrażenie bycia poza zasięgiem oczu i wstydu. W nocy, we mgle lub po procentowym trunku robi się rzeczy głupie. Możliwe, że tam, gdzie wszystkie te czynniki zlewają się w jedno, robi się rzeczy jeszcze głupsze.

Naprawdę zniesmaczył mnie pan oddający, z wątpliwą gracją, swój pieczołowicie gromadzony mocz wprost to piramidowej fontanny na Rynku Głównym. Może był to świadomy manifest jego poglądów na temat tejże (i tu przyznać muszę, że ja mam do tego pseudo estetycznego tworu podobny stosunek), niemniej moja bezczelna osoba nigdy nie będzie wylewna do tego stopnia, by wypełniać treścią swojego organizmu korytka dookoła piramidy.

Przyznać muszę, że od dawna negatywne reakcje budzą we mnie panowie zachowujący się w miejscach publicznych niczym pieski pod krzaczkiem.

Paskudztwo do kwadratu.

3 komentarze:

  1. z ta mgłą to jest coś na rzeczy. Na mojej ulicy ktoś zapamiętale śpiewał na cały głos o 12stej w nocy "Pić mi się chce, pić mi się chce.."

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja o panach oddających z kolei chciałam. że jeśli to manifestacja bywa, to hiszpanie chyba mają strasznie zdecydowany pogląd na temat co drugiej kamienicy praktycznie w każdym mieście, które dane mi było odwiedzić. w oviedo, które poznałam najlepiej, w nocy zazwyczaj unosił się zapach, by nie powiedzieć dosadniej, szaletu dworcowego. później nad ranem po mieście grasowała załoga sprzątająca, która myła ulice (strumieniami wody, mój wewnętrzny ekolog miał ochotę wyć żałośnie na ten widok), a po tej akcji całe miasto jechało chlorem jak basen. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. względem pierwszego: jest spore prawdopodobieństwo, że ten, któremu pić się chciało, nie zalewał swą treścią okolicy. (Oczywiście w danym, krzyczenia, momencie).

    względem drugiego: skąd takie obrzydliwe niechlujstwo w ludziach ?! Toż takie prymitywne zachowania winny być karane.

    Pozdrawiam Was najserdeczniej! :)

    OdpowiedzUsuń